قال الامام الرّضا - عليه السلام - :

الْمَلائِكَةُ تُقَسِّمُ أرْزاقَ بَني آدَمِ ما بَيْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إلي طُلُوعِ الشَّمْسِ، فَمَنْ نامَ فيما بَيْنَهُما نامَ عَنْ رِزْقِهِ.

«وسائل الشّيعة، ج 6، ص 497، ح 6533»

امام رضا- عليه السلام - فرمود:

ما بين طلوع سپيده صبح تا طلوع خورشيد ملائكه الهي ارزاق انسان ها را سهميه بندي مي نمايند، هركس در اين زمان بخوابد غافل و محروم خواهد شد.






پیمانی که در طوفان با خــــــــــدا می بندی،

در آرامش فراموش نکن!


جاده های کردستان آن قدر نا امن بود که وقتی می خواستی از شهری به شهر دیگر بروی، مخصوصا توی تاریکی، باید گاز ماشین را می گرفتی، پشت سرت را هم نگاه نمی کردی.
اما زین الدین که هم راهت بود، موقع اذان، باید می ایستادی کنار جاده تا نمازش را بخواند.
اصلا راه نداشت.
بعد از شهادتش، یکی از بچه ها خوابش را دیده بود؛ توی مکه داشته زیارت می کرده. یک عده هم همراهش بوده اند.
گفته بود «تو این جا چی کار می کنی؟»
جواب داده بوده «به خاطر نمازهای اول وقتم، این جا هم فرمانده ام.»

منبع:
کتاب زین الدین _انتشارات روایت فتح





هرگاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی
خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی
عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی
هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم...

تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم، و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم، و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم...

خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم." 








در حرم امام رضا مشغول زیارت بودم ، یکی از بزرگان دست بر شانه ام زد و گفت :

پیامبر اکرم (ص) هرگاه سلمان را می دیدند ، لذت می بردند.

امیرالمومنین نیز مالک را که می دیدند ، لبخند بر لبانشان نقش می بست.

آیا شما هم به گونه ای شده اید که امام زمان (ع)

شما را که می بینند

لبخند بزنند و راضی باشند ؟؟؟

آقا جون شرمنده ایم ...